De Uitdaging om een Reis te boeken, Welkom in het Reislabyrint

Weet je nog?

Het is nog niet zo heel lang geleden dat je voor je vakantie een reis ging boeken bij het reisbureau. Met een stapel folders ging je terug naar huis om je keuze te maken. Avonden werk zat erin om de vakantie van je dromen uit te stippelen.

Dan ging je snel terug naar het reisbureau om de beschikbaarheid te checken. Als je het geluk had van de mogelijkheid om te vliegen, waren de vluchttijden een verrassing, die kreeg je een week van te voren te horen. Dan hoopte je dat je vroeg weg mocht en laat weer terug kwam, dan had je een dagje extra…..

Wat is die tijd veranderd.

Waar zit jouw dichtstbijzijnde reisbureau? Ik weet zeker dat je even moest nadenken. Reisfolders? Die liggen al lang niet meer bij de mensen thuis.

Tegenwoordig reizen we veel meer en vliegen is erg populair (en allang niet meer alleen voor het elite volk).

Een grote hoeveelheid reisbureaus is inmiddels verdwenen.

Het online reizen boeken heeft een reusachtige groei doorgemaakt.

 

Je Zit Voor en Achter het Bureau

 

Dat laatste heeft ook een groot ongemak met zich meegebracht.

In deze nieuwe versie van het “je eigen stoel reis bureau” zit je zowel voor als achter de desk.

Je moet alles zelf uitzoeken:

  • Wat is de beste, efficiëntste en voordeligste keuze?
  • Wat is de beschikbaarheid?
  • Wat is de beste route?
  • Welk hotel is goed?
  • Is mijn paspoort voldoende of moet ik een visum aanvragen?

 

Welkom in het reislabyrint!

 Er gaat veel tijd in zitten om dit goed uit te zoeken.

Zeker met de grote hoeveelheid online aanbieders wordt de keuze er niet makkelijker op.

Helaas kom je er vaak achteraf achter dat een andere keuze wellicht beter was en krijg je bijna heimwee naar de vriendelijk lachende reisbureaumedewerkster met haar stapel folders.

 

De Zakelijke Reiziger heeft geen Vakantievoorpret

 

Voor een vakantie is het vaak niet erg om alle informatie door te spitten. Alhoewel….. Iedereen heeft het druk tegenwoordig, maar we praten het goed onder het mom van “vakantievoorpret”.

Een zakelijke reiziger ziet dit anders.  

 Volgens Booking.com is er een toename te zien van zakelijke vliegbewegingen als gevolg van de aantrekkende economie. De verwachting is dat deze trend gaat doorzetten.

Het lijkt gemakkelijker te worden om even in het vliegtuig te stappen voor een zakelijke afspraak. Maar is dit in de praktijk ook zo?

Het antwoord is nee. Het ontbreken van tijd en know how zorgen ervoor dat er vaak maar geboekt wordt wat het eerste op het scherm wordt aangeboden en wat zoveel mogelijk lijkt op de reisbehoefte.

 

Concessies, de Zakelijke No-Go

 

Helaas is dat vaak niet de meest voordeligste keuze en wordt er veel ingeleverd op efficiëntie.

Dat laatste is natuurlijk een zakelijke no-go.

Tijd is geld en onderaan de streep moet zoveel mogelijk overblijven.

 

Het gevolg is dat een zakenreis meer een zakelijke survival wordt dan de oorspronkelijk geplande businesstrip.

 

Dit had voorkomen kunnen worden door hier vooraf meer aandacht aan (te laten) besteden.

De vragen over de beste route, overstappen, bagage, beschikbaarheid, vluchttijden en overnachting komen bij iedere reis terug. Er zijn diverse (low-cost) aanbieders en meerdere wegen die naar Rome of een andere bestemming leiden.

Een frequente zakelijke reiziger krijgt hier dus veelvuldig mee te maken.

 

Een Tijd en Efficiency Winkans, Zo maar op te Pakken

 

Met een juiste keuze zult u veel winnen in tijd en efficiency. Als je zelf de tijd niet hebt, laat het over aan een professional. Je zult er het gemak van ervaren en het zal de investering terugverdienen.

Eva is een gediplomeerd zakelijke reisagent en kan iedere ondernemer optimaal helpen bij het uitstippelen en boeken van de zakelijke reis.

Met het lezen van dit artikel zal je het inzicht gekregen hebben dat dit een goede investering is. Je hebt je handen vrij om je verder bezig te houden met je core business.

Zorg dat je zakenreis geen kostenpost wordt.

Neem contact met Eva op om de mogelijkheden te ontdekken.

 

We wensen je en goede reis en een prettig verblijf.