E-mail Marketing, een Kans of Bedreiging voor Jouw Bedrijf?

Het gedrag van de consument is de laatste tijd behoorlijk veranderd. Tegenwoordig kijken consumenten veel liever eerst op het internet, alvorens zij een keuze maken voor een product of dienst.

Door de online transparantie kunnen aanbieders steeds makkelijker met elkaar worden vergeleken. Op basis van deze online informatie (en vaak zonder fysiek contact) wordt steeds vaker beslist welke aanbieder een goede keuze kan zijn.

Is dit een kans of bedreiging voor jouw bedrijf?
Hoe kan je, jouw bedrijf op een effectieve manier onder de aandacht brengen bij je potentiële klanten?

Met de komst van het internet zijn er, naast de gebruikelijke offline marketing, nog een hoop online marketing mogelijkheden bij gekomen. Er is veel keuze. Toch is er een simpele en effectieve manier van marketing die vaak over het hoofd wordt gezien: E-mail marketing!
 

 Wat Is E-mail Marketing Eigenlijk?
 

E-mail marketing is een vorm van periodieke, direct marketing. Het versturen van e-mails worden gebruikt als communicatiemiddel. Deze e-mails worden gebruikt voor het versturen van wervende boodschappen en/of het verspreiden van waardevolle- en informatieve content.

Het stelt je eenvoudig in staat om direct contact te hebben met je doelgroep. Een nieuw product of dienst is hiermee eenvoudig onder de aandacht te brengen. Je zit in de actieve rol in plaats van de afwachtende rol (of je wel gevonden wordt).

E-mail marketing is een uitstekende marketingkans om je bedrijf regelmatig onder de aandacht te brengen bij nieuwe geïnteresseerde consumenten. Vanzelfsprekend kan e-mailmarketing ook worden gebruikt om onder de aandacht te blijven bij je bestaande relaties.

 

 Jouw Bedrijf als Autoriteit

 

Wanneer je de juiste e-mail marketingstrategie toepast, dus je (potentiële) klanten op regelmatige basis voorziet van waardevolle en informatieve informatie, kan je een autoriteitsstatus voor jezelf of je bedrijf creëren.

Hiermee verstrekt je positie als vakbekwaam en verminder je de behoefte van je (potentiële) klant om naar andere aanbieders te zoeken. Je kunt jezelf op deze wijze dus ook veel beter van je concurrentie onderscheiden.

Je kunt voor je klanten een adviserende rol gaan invullen, waardoor deze je als "trusted advisor" gaan blijven zien, waardoor ze sneller bij je terugkomen en wellicht zelfs actief je bedrijf zullen promoten.

 

De Juiste Klantervaring voor Jouw Bedrijf

 

Door de juiste e-mail marketingstrategie zal de waardering voor je bedrijf bij de klant enorm toenemen. Dit is van groot belang voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Tevreden klanten delen (net als ontevreden klanten) graag hun ervaring.

In het internet tijdperk kun je daarom beter zoveel mogelijk tevreden klanten hebben. De ouderwetse "mond tot mond" reclame reikt door toedoen van het internet tegenwoordig veel verder dan vroeger.

 

Heb jij de Mogelijkheden om Jouw Email Marketing Kansen te Benutten?

 

Is deze vorm van marketing geschikt voor jouw bedrijf? Bij effectieve e-mail marketing komt natuurlijk wel iets meer kijken dan het simpelweg versturen van een paar e-mails of een nieuwsbrief.

E-mail marketing kan een zeer waardevol en effectief marketinginstrument voor jouw bedrijf zijn, maar een goede uitvoer neemt veel tijd in beslag. Je zult met goede content moeten komen, je e-maillijst bijhouden en aan alle eisen moeten voldoen om niet als spam verzender te worden gezien.

Maar heb jij die tijd als ondernemer?

Only 24 hours a day kan jou helpen!

 

Zie jij de mogelijkheden van e-mail marketing in, maar ontbreekt de tijd en/ of kennis? Neem dan direct contact met ons op. Wij bespreken graag vrijblijvend of e-mail marketing het juiste instrument voor jouw bedrijf is en hoe je dit het beste kunt integreren in jouw strategisch marketingplan.